FAQ

Vanliga Frågor om Flytt och Städ - FAQ

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna vi får om flytthjälp, flyttstädning och våra övriga tjänster. Hittar du inte det du söker? Kontakta oss gärna direkt på 08-121 536 00, så hjälper vi dig personligen.

Hur långt i förväg bör jag boka flyttstädning eller flytthjälp?

För att vara säker på att få önskat datum, särskilt kring månadsskiften, rekommenderar vi att du bokar minst en vecka i förväg. Övriga dagar räcker det oftast med några dagars framförhållning. Vi försöker alltid hjälpa till även med kort varsel - ring oss gärna för att höra om tillgängliga tider.

Vad ska jag tänka på innan en flyttstädning?

Bostaden ska vara helt tömd. Kyl och frys bör stängas av kvällen innan (lägg gärna en handduk under). Om städningen sker efter kl. 16:00 - meddela oss om lampor lämnas kvar. Informera oss även om något ska stå kvar i bostaden eller om det finns svårtillgängliga fönster.

Hur lämnar jag nycklar inför flyttstädning eller flytthjälp?

Om du inte kan vara på plats går det bra att lämna nycklar via bud eller annan kontaktperson. Under pandemin krävs att alla kontorsbesök bokas i förväg via mejl eller telefon. Kontakta oss gärna för att komma överens om hur nyckelöverlämning sker smidigast.

Vad ingår inte i en flyttstädning?

Flyttstädningen inkluderar inte rengöring av vattenlås, balkongstädning eller invändig rengöring av diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare - men du kan enkelt lägga till dessa som tillval i din bokning.

Hur lång tid tar en flyttstädning?

Vid bokning får du en uppskattad tidsåtgång, som kan variera med ungefär ±1 timme beroende på bostadens skick och storlek.

Behöver jag tillhandahålla städmaterial?

Vi tar med oss all nödvändig utrustning för en fast materialkostnad på 100 kr. Om du har eget material - meddela det vid bokning. Vid hemstädning ansvarar kunden själv för att ha material på plats.

Hur sker betalning för tjänsten?

Betalning sker via direktbetalning före slutförd tjänst. En administrationsavgift på 29 kr tillkommer. Alla priser anges efter RUT-avdrag om inte annat anges. Önskar du faktura? Meddela det vid bokning.

Hur fungerar RUT-avdraget vid flytthjälp och flyttstädning?

Vid bokning anger du ditt personnummer - resten sköter vi! Vi hanterar hela processen med Skatteverket. Du får sedan en bekräftelse från Skatteverket på hur mycket avdrag som använts. Läs mer på www.goflytt.se/rutavdrag.

Kan ni städa även om bostaden inte är helt tom?

Ja, men meddela oss senast 24 timmar innan om möbler finns kvar. Vi städar då runt möblerna. Vill du att vi flyttar eller rengör dem - lägg till det som tilläggstjänst vid bokning.

Vilka typer av bostäder erbjuder ni flyttstädning för?

Vi städar alla typer av bostäder i Stockholmsområdet - lägenheter, radhus, villor, fritidshus m.m. Vi hjälper även företag med kontorsflytt och lokalstädning.

Vad händer om jag inte är nöjd med flyttstädningen?

Vi erbjuder 7 dagars nöjd-kund-garanti. Om något inte är korrekt utfört, kontaktar du oss inom 7 dagar via e-post så kommer vi ut och åtgärdar problemet kostnadsfritt.